2 Nisan 2015 Perşembe

Ek Gıdaya Giriş: Ders 1


Sevgili okur;

Arya 6 aylık oldu. Günler ışık hızıyla geçerken uyku sorunumuz halen çözülmüş değil ama bu başka bir yazının konusu. Çünkü bu yazıda eğlenceli konulardan bahsedeceğim :) Rutin aylık doktor kontrolümüzde Arya'nın gelişiminin yerinde olduğunu ve artık ek gıdalara başlayabileceğimizi söyledi doktorumuz. Veee heyecanlı günler start aldı!
İlk deneyimlerimiz şöyle;

İLK GÜN
07:00 Anne sütü
08:30 Kahvaltı (60 ml su ile hazırlanmış pirinçli kaşık maması, 1 tatlı kaşığı pekmez, 1 tatlı kaşığı az haşlanmış ve suyuyla rondodan geçirilmiş gün kurusu kayısı)
11:00 Anne sütü
14:00 Anne sütü
15:00 Öğlen (keçi sütü ile evde mayalanmış yoğurt, 1 tatlı kaşığı kayısı ezmesi)
17:30 Akşam (Buharda pişirilmiş havuç ve patates püresi, bir kaşık zeytinyağı)
18:30 Anne sütü

İlk günün günahı olmaz :) Arya az da olsa yeni tattığı mamalarını sevdi.  İlk gün için gayet iyiydik.
 Püre hazırlamada Philips Avent Buharlı Pişirici ve Blender kullandım. Patates ve havucu küp küp doğrayıp içine attım. 20 dakikada pişti. Sonra püre haline getirdim. Arya ilk kez sebzeyle tanışacağı için fazla pütürlü olmamasına dikkat ettim. Beklediğimden daha çok sevdi. Tabi henüz kaşıkla yemeye alışkın olmadığı için meme emer gibi dilini dışarı doğru itiyor, mamanın da yarısı dışarı çıkıyor :)





 Bir öğünün fazlası olan yaptığım sebze püresini, daha sonra çorbada kullanmak üzere buharda pişen sebzelerin suyunu, yoğurdu, dışarı çıkarken yanıma alacağım mamaları koymak için de Avent Via Gurme mama kaplarını kullanıyorum. Kutusunda 10 ar adet iki boy var: 180 ml ve 240 ml. Ayrıca kutunun içinde Avent mama kaşığı da var. Ucu yumuşak olduğu için çok kullanışlı.



Mama tabaklarımız da Avent ve İkea'dan. İkea mama kaseleri hem çok ekonomik hem de çok kullanışlı. Ayrıca İkea'dan aldığım mama kaşıklarından da çok memnunuz. Avent mama setinin şu an sadece kasesini kullanıyoruz. Altı silikonlu olduğu için kaymıyor. Arya'nın durmayan eli kolu durumlarında kazalara karşı emniyetli :)

Bir de ek gıdaya başlangıçta en gerekli ihtiyaç önlük.  Ben önce penye önlüklerden, altı su geçirmez üstü penye olanlardan ve önünde cebi olan silikon önlüklerden kullandım. Ama üstü muşamba gibi ve kollu olan önlük bence süper icat! Bana kuzenim vermişti. Ters giyilmiş hırka gibi. Arya ne kadar püskürtse de, tükürse de, elleriyle mamaya dalıp üstüne sürse de önlüğü çıkardığımda üstü tertemiz kalıyor. Ayrıca önlüğü şöyle bir sudan geçirmek ve ya silmek yetiyor. Şiddetle tavsiye ediyorum..

Şimdilik böyle.. Ama bu konuda yazacak çok malzeme çıkacak belli :)

Burcu

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template