18 Mayıs 2015 Pazartesi

Bu Gün Benim Günüm!

Anneler Günü!

32 senedir anneler günü benim için annemin günüydü.. Ama bugün benim günüm. Benim anneler günüm..
Anne olmanın bana verdiği onca güzellik yanında, en güzel şey onlarca İLK yaşatıyor olması..
İlk gülüş, ilk diş, ilk emekleme, ilk tatil, ilk yemek, ilk kahkaha.. Yine yeniden yaşıyor insan anne olunca hayatı. İçinde tarifsiz heyecanlar el ele vermiş yöresel halk oyunları oyunları oynuyor :) O çıldırmanın eşiğine gelinen anlar, bir gülüşle nasıl da unutuluveriyor. "Bana bunları başka bir varlık yapsa tekme tokat dalarım vallahi" dediğin anlarda, iki gedik dişini göstererek bir "gıııı" yapıyor ki, "al annem yol saçlarımı, kus üstüme başıma, uyumazsan da uyuma, istemezsen yemek de yeme" diyesin geliyor.. Ammaaa zor zanaat annelik! Bu çocuk işi de biraz şans işi. Güzel uyuyan, güzel yiyen, kendi kendine oyalanabilen çocuklar var mı? Tabi var.. Ama anne olunca en akıllı, en zeki, en güzel kendi çocuğun gibi geliyor. Yani annelik demek biraz mantıksızlık demek :) Hem de bilerek, isteyerek.
Her geçen gün biraz daha büyüdüğünü görmek hem çok heyecan veriyor hem de günler ne çabuk geçiyor dedirtiyor. Biliyorsun ki hemencecik büyüyüverecek, tüm yaşanan zorluklar, güzellikler, heyecanlar geride kalacak.. Her günün her yaşın ayrı bir anlamı, ayrı bir heyecanı var tabi. Ama anı anında yaşamak bence bir anne için en güzeli. Ben ilk ayları hastalıklarla, sıkıntılarla geçirmiş bir anne olarak söylüyorum ki o muhteşem günlerin tadını doyasıya çıkarın. Çünkü çok çabuk geçiveriyor zaman. Uyumasını, yemesini dert etmeyin. İlk 3 ay düzene sokmaya çalışmayın. Ben yaptım, siz yapmayın. Çünkü her düzen şaştığında stres topu gibi oluyor insan. Hiç bir şey de kitaplarda yazıldığı gibi olmuyor maalesef. Tecrübe ancak yaşayarak öğreniliyor..
Saçlarımı yolma aşamasına geldiğim günlerde keşke anlayabilseydim bunları. Olsun geç de kalmış sayılmam. Geçen 7 ay 7 senelik tecrübe kazandırdı bana. Ne yapmam gerektiğinden çok ne yapmamam gerektiği çok iyi öğrendim. Bu annelik içgüdü meselesi. En doğruyu yine kendin yaşayarak buluyorsun..
Yani demem o ki kafanıza takmayın hiç bir şeyi.. Öyle ya da böyle siz sabırlı ve kararlı oldukça bir düzen oluşuyor. Ben en zor şekliyle yaşadım..
Nasılsa cennette yerimiz var :) Madem öyle doya doya yaşayalım hayatı, anneliği..
Anne olmuşlar, olacaklar, bekleyenler, beklemeyenler..
Hepinizin anneler günü kutlu olsun..
Sevgiler

Burcu

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template