6 Mart 2014 Perşembe

10. Haftamız

Merhaba;

10. haftamızı geride bıraktık. Bu haftayı heyecanla bekledik çünkü bizim miniğin kalp atışlarını duyacağımız haftaydı bu hafta. Doktor randevumuza gün saydık. Ve sonunda o gün geldi. Ekranda gördüğümüz hızla hareket eden şeyin kalbi olduğunu bilmek bile bizi o kadar heyecanlandırdı ki..
Bütün gün Coşkun'la anlamsız anlamsız birbirimize bakıp gülümsedik. Daha şimdiden böyle oluyorsak nasıl geçecek onca ay dedik.
10. Hafta Gebelik
10. Hafta Ultrason Resmi
İşte bu resim de bizim miniğimizin 10 haftalık resmi :) Henüz boyu 3,9 cm ama bize yaşattığı mutluluk kocaman. Küçücük elleriyle yüzünü örtüyordu. Doktor karnımı biraz hareket ettirince o da hareketlendi, sonra yine yüzünü kapattı. İnsan gerçekten inanamıyor. Çok duygulandık çok :)
Bu arada tekrarlanan kan tahlillerimde karaciğer enzimlerim normal çıktı. Aslında iki hafta önce tekrar vitaminlerimi almaya başladım ama bu sefer farklı bir marka alıyorum. Ve aldığım bu vitaminler karaciğerimde bir sorun yaratmadığına göre devam edebilirim. Ayrıca bazen karnımda regl sancısına benzer ağrılarım oluyordu. Doktorum bunun rahim genişlemesine bağlı normal olarak oluştuğunu söyleyerek takviye magnezyum verdi. Aslında balık yemeyi çok seven ben hamileliğim sonrası başarısız geçen bir kaç balık tecrübesinden sonra balık yiyemediğime karar verdim. Bununla birlikte gerekli olan Omega-3 ü de yine dışarıdan takviye alıyorum. Aslında her şeyin en iyisi en doğal olanı, ben de ilk zamanlar takviye olarak değil doğal olarak almayı denedim ama balık konusunda başarılı olmadım. Tavsiyem hamileliğinizin ilk gününden itibaren daha önce sevdiğiniz sevmediğiniz sağlıklı besinlerin hepsini mutlaka deneyin. Çünkü bu dönemde alışkanlıklar değişiyor. Deneyerek en doğrusunu yine siz bulursunuz. Tabi mutlaka alınması gereken bazı besinleri ihmal etmemek lazım.
Örneğin Ceviz ilk haftalarda bebeğin sinir sistemi ve beyin gelişimi için çok faydalı. Aynı zamanda artan protein ihtiyacının büyük bölümünü yumurtadan almak mümkün. Kalsiyum için süt, yoğurt olmazsa olmazlardan. Her şeyin doğalını tüketmeye çalışın. Günümüz şartlarında zor olsa da gerçekten organik ürünlerden faydalanmaya çalışın. Unutmayın üzerinde her organik yazan ürün doğal değildir. Mutlaka etiketine bakın, organik üretim şartlarına uygun üretildiğini gösteren işareti arayın.
Bunun yanında toksoplazma riskine karşı çiğ etten, pişmemiş şarküteri ürünlerinden kesinlikle uzak durun. Ben mesleğim gereği çok fazla kediyle muhatap olduğum için (bu arada ben veteriner hekimim) toksoplazmaya bağışıklığım oluşmuştur diye düşünmeme rağmen yine de kesinlikle uzak duruyorum çiğ et ve benzerlerinden. Zaten doktorunuz ilk randevunuzda belli hastalık testlerini (toksoplazma, rubella vb) yaparak sizi yönlendirecektir.
10. haftamızı da böylece geride bıraktık ve bir hafta daha yaklaştık tanışma günümüze.
Bu hafta da yanımızda olanlara teşekkürler..
Sevgiler
Burcu


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template