5 Mart 2014 Çarşamba

Ben ve Bizden Biraz..

Merhaba;

Sonunda ben de bir internet annesi olayım, blog açayım, tecrübelerimi, yaşadıklarımı, heyecanlarımı paylaşayım dedim.. Zaten şimdi açmazsam ne zaman açacaktım ki? Aslında hamileliğimi ilk öğrendiğimde yazmaya başlayacaktım ama riskli dönem geçmeden insan hep acaba diyor. Evet hayatımın en heyecanlı günlerini yaşıyorum şu aralar.. 11 haftalık hamileliğim süresince değişik duyguları aynı anda hissediyorum..
Hamileliğimi 5 haftasında öğrendim ve o gün 30 yıllık hayatımda yaşadığım hiç bir güne benzemiyordu. Günler geçtikçe anladım ki bu süreçte her gün ayrı bir deneyim, ayrı bir heyecan ve hiç bir gün diğeriyle aynı değil. İçimde günden güne büyüyen, can bulan bir varlıkla yaşamanın dayanılmaz hafifliği ve onu göreceğim güne aylar olmasının verdiğini dayanılmaz merak. Her doktor kontrolü bizim için ayrı bir sınav sanki.
Hamileliğimi önce evde yaptığım testle öğrendim, hemen sonrasında da kan testiyle test ettirip onaylattım :) Ve işte o andan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmadı.
İlk doktor muayenemiz biraz hayal kırıklığıyla sonuçlandı. Bize önerilen doktorun bize anlatıldığı gibi olmadığını 2 muayeneden sonra anlamış olduk. Biz o kadar heyecanlı ve bilgiye açtık ki doktorun ağzından çıkacak her kelimeyi ağzımız açık dinliyorduk. Ama ilk doktorumuz bize bir şey anlatmadan elimize tutuşturduğu internet sitesi adresiyle bizi gönderdi. Sonrasında karaciğer enzimlerimde oluşan bir yükselme sonucu doktorumuzu 2. kez görmeye gittik. Daha kan testlerinin sonuçlarını göremeden Coşkun'a (tanıştırayım çocuğumun babası, evimin direği :) ) eğer kan sonuçlarında karaciğer enzimleri çok yüksek çıkarsa gebeliğe son vermek zorunda kalacağını söylemiş! Ben muayene odasındaydım ve bu konuşmayı neyse ki duymadım. Kan sonuçları 4 saat sonra çıkacaktı ve o dört saatte Coşkun'un neden bu kadar durgun ve düşünceli olduğunu sonradan anladım. Aynı gün acil bir şekilde bir gastroenterolog ile görüştük. Bize bu yükselmenin korkulacak kadar tehlikeli olmadığını, bu duruma hamileliğimi bilmeden kullandığım grip ilaçlarının, hamilelik için kullandığım vitaminlerin vs yol açabileceğini, bir süre hiç bir şekilde ilaç ve vitamin kullanmamamı ve sonrasında kan testlerinin tekrarını yaptırmamı söyledi. Biz de içimiz biraz olsun rahatlayarak eve döndük. Bir hafta hiç bir ilaç ve vitamin kullanmadım ve yapılan kan testinde karaciğer enzimlerimin normal sınırlara düştüğünü gördük. Bir hafta sonra da halen gittiğim doktorumla tanıştım. İlk izlenimin, doktor hasta (aslında hasta yerine müstakbel anne baba demek daha doğru) ilişkisinin, kafandaki milyonlarca soruya yanıt alabilmenin ve karşında güleryüzlü bir insan bulabilmenin önemini işte o zaman daha iyi anladık.
6. Hafta Gebelik
6. Hafta Ultrason Resmi

Yanda gördüğünüz resim ise 6. hafta ultrason resmimiz. Şu nokta kadar görünen şey nasıl da hayatını değiştiriyor insanın :) İşte hamileliğimin 5. ve 6. haftasını böyle geçirdim.
Tabi ki erken dönem olsa da vücudumda bazı değişiklikler oluşmaya başladı. Benim en çok şikayetim göğüslerimdeki aşırı hassasiyet oldu ki gece uykumdan bile uyandıracak kadar rahatsız ediyordu. Gerçi hala aynı şikayetlerim var ama sanırım alıştım..
Benim en büyük sorunumsa hayatımın en yüksek kilosunda hamile kaldım. 66 kiloyla hamileliğime başladım, boyum 1,62cm. Yani ideal kilomdan 10 kg fazla! 11. haftamda 68 kiloya ulaştım. Şimdilik kilo alma durumunu iyi idare ediyorum, sınırlar dahilinde gidiyorum ama asıl önemli olan son aylar.
Benim kadar sağlıklı beslenme takıntısı hiç olmayan, aksine lezzet sağlıktan önce gelir mantığıyla yemek yiyen bir insanı hamilelik nasıl değiştirir onu da canlı canlı yaşadım. Hamileliğimi öğrendiğim ilk günden itibaren canım sebze istemeye başladı :) sütü ağzıma sürmezken sabah ilk işim bir bardak süt içmek oldu. Bunun yanında en büyük şansımsa hiç mide bulantısı sorunum olmadı. Böylece daha sağlıklı beslenebildim.
İşte 11 haftalık deneyimlerimden şimdilik aklıma gelenler böyle.. Zaman geçtikçe yeni tecrübeler eklenecek eskilerin üstüne ve hayatımızın mucizesiyle tanışacağımız güne biraz daha yaklaşacağız..
Bu bloğumun ilk yazısı, kısa kısa yaşadıklarımdan biraz bahsettim. Bundan sonraki yazılarım daha detaylı, daha konu odaklı olur sanırım.
Bu yolculukta bana eşik eden ve edecek olanlar hepinize sevgilerimi gönderiyorum..


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template