10 Mart 2014 Pazartesi

Merhaba 12. Hafta

11. Haftamızın son gününden hepinize merhaba;

Evet bugün 11. haftamızı bitiriyoruz ve 3. ayımın bitmesine son bir hafta kalıyor :) Her şey yolunda çok şükür. Hafta sonu biraz sıkıntılı geçti gerçi. Pazar sabaha karşı felaket bir boğaz ağrısıyla uyandım. Değil yutkunmak ağzımı kapatmak bile mümkün değil. Sağ olsun canım kocam hemen kalkıp ballı, karabiberli sıcak süt yapıp içirdi de biraz yumuşadı boğazım. Sonra mentollü krem sürüp sardım boğazımı ve bütün gün yataktan hiç çıkmadan dinlendim. Akşama doğru daha iyiydim, yatmadan önce yine sütümü içtim. Bir de biraz ada çayı ve ıhlamuru bir bardak suda 7 dk kaynattım ve soğuttum. Bununla gece yatmadan gargara yaptım. Bu gargara boğaz ağrılarında çok işe yarıyor.(aman dikkat! Ada çayı gebelik döneminde rahim kasılmalarını artırdığı için kesinlikle içilmesi önerilmiyor.) Sabah uyandığımda biraz daha iyiydi ama yine yutkunmak zor. Hemen kendime bir bitki çayı hazırladım. Evet hamilelik döneminde bitki çayları çok dikkatli kullanılmalı. Çünkü bitkilerin vücutta nasıl etkiler yaptığını çok iyi bilmek gerekiyor, sonuçta ilaçlar da bitkilerin bu etkilerinden faydalanılarak yapılıyor. Ben hamilelik döneminde zararlı olmadığını bildiğim, okuduğum bitkilerden ıhlamur, kuşburnu, bir adet karanfil, yarım tarçın çubuğu, bir kök zencefil ve elma  kabuğuyla bir çay hazırladım. Bu bitkileri kaynatmadan 7-8 dakika sıcak suda demledim, süzdüm ve içine bal ekleyerek bir bardak içtim. Bu arada bitki çayları konusunda bilinmesi gereken önemli bir bilgi de hangi bitki çayı olursa olsun asla günde 2 bardaktan fazla içilmemesi. Şimdi çok daha iyiyim. Umarım sonrasında tekrar kötüleşmez çünkü bu tip hastalıklar biraz inatçı oluyor. Tabi hamilelikte ilaç kullanımı da mümkün olmadığından doğal yollarla atlatabilmek önemli.
Kağan Kocatepe
Dr. Kağan Kocatepe - Hamilelik Rehberi
Ama siz siz olun herhangi bir hastalık durumunda bir ilaç, bitkisel de olsa bir ürün kullanmadan önce doktorunuza mutlaka danışın. Çünkü her bünye her şeye aynı tepkiyi vermeyebilir. Ya da eskiden beri hep doğru bilinenlerin bugün yanlış olduğu kanıtlanmış olabilir. Yani sizin için en doğrusuna yine doktorunuz ve siz birlikte karar verirsiniz.
Benim size bugün hamileliğiniz süresince, öncesinde ve sonrasında başucunuzda bulunduracağınız bir kitap önerim var.  
Dr. Kağan Kocatepe'nin "9 Ay 10 Gün Hamilelik Rehberi" adlı kitabı. Bu kitapta aklınıza takılan her türlü sorunun yanıtını bulabileceğiniz gibi, gebeliğe hazırlık, hafta hafta gebelik, gebelik süresince görülen yakınma ve belirtiler, doktor kontrolleri ve incelemeler, doğum ve lohusalık dönemi gibi bir çok konuda bilgi sahibi olabilirsiniz. Ben hamileliğimi öğrendiğim zaman bana kaynak olabilecek bir kitap arayışındayken bulduğum bu kitaptan çok memnun kaldım. Sade ve anlaşılır bir dille yazılmış olması yanında en ince ayrıntılara bile yer verilmiş. Bu yüzden başka kaynak kitaba ihtiyaç kalmıyor. Eğer siz de başucunuzda bulunduracağınız bir kaynak arayışındaysanız benim size tavsiyemdir..
Bu yazımda da bana eşlik edenlere sevgilerimi gönderiyorum..
Sağlıkla ve heyecanla kalın :)

Burcu

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template