25 Nisan 2014 Cuma

Hamilelikte Beslenme 1

Her kadın hamileliğini öğrendiği ilk andan itibaren ne yemeliyim, ne yememeliyim diye düşünür. Hamilelik süresince hem alınan kiloları kontrolde tutmak hem de sağlıklı beslenmek için yediklerimize çok dikkat etmemiz gerekiyor. Ben hamileliğimin ilk aylarında normalden çok daha fazla sebze yemiştim. Çünkü psikolojiniz zararlı besinlerden uzak durmanızı sağlıyor. Fakat haftalar geçtikçe hamur işleri, çikolata gibi zararlı besinleri de istemeye başladım. Hamur işi yedikçe midem yanmaya ve reflü şikayetlerim artmaya başladı. Bunun yanında hamur işleri ve ağır gıdalar zor sindirildiği için uzun süre şişkinlik ve hazımsızlık yapıyor, nefes almamı bile zorlaştırıyordu. Hal böyle olunca ben de; "Hamileler nasıl beslenmeli? Hamilelikte mutlaka alınması gereken besinler neler? Hamilelikte porsiyonlar nasıl olmalı?" gibi soruların cevaplarının peşine düştüm.   

Coşkun'un küçük ablası yani görümcem (Görümce lafı da bi garip geldi :) Ben kendisine Çiğdem diyeyim) İngitere'de yaşıyor ve şimdilerde 7 haftalık hamile :) Yılın ikinci güzel haberi de bu oldu bizim için. Geçen ay tatil için buraya geldi. İki hamile bir araya gelince ne konuşulur? Tabi ki hamilelik durumları! Çiğdem abla 7 yıl önce yaşadığı hamileliğinde öğrendiği tecrübelerini benimle paylaşırken ben de "ben bu yollardan yakın zamanda geçtim dostum!" edasıyla kendi 17 haftalık tecrübelerimi onunla paylaştım. Ne de olsa 10 hafta öndeydim ve bu kıdemi bir şekilde kullanmam gerekti :)

Çiğdem abla burada bir diyetisyene gitti ve kendisine özel bir hamilelik diyet listesi edindi. Ben sizlerle listenin orijinal halini paylaşıyorum. Bunun yanında bir de benim doktorumun bana verdiği kişiye özel olmayan hamilelikte beslenme listesini de bir sonraki yazımda paylaşacağım, siz hangisi size uygunsa onu modifiye ederek kullanın :) Ama unutmayın diyet listesi KİŞİYE ÖZELDİR! yapılan analizler sonucunda vücudun ihtiyacı olanlara göre diyetisyenler tarafından özel olarak oluşturulur. Herhangi bir diyet listesi uygulamadan önce vücut analizlerinizi yaptırarak bir uzmanla görüşmeniz en doğrusu. Burada paylaştığım listeleri lütfen kendinize bir fikir olarak alın, işin uzmanına danışmadan diyet yapmayın!
hamile diyeti
Hamilelikte Beslenme


SABAH UYANINCA: 1 Adet kuru hurma, 1 bardak su, mide bulantısı varsa 4-5 adet leblebi

KAHVALTI
-2 ince dilim beyaz ekmek
-2 kibrit kutusu yarım yağlı beyaz peynir
-1 haşlanmış yumurta (en kaliteli protein kaynağı olduğundan mümkün olduğunca en az haftada 5 gün yenmeli. Bulabilirseniz köy yumurtası, bulamazsanız marketten organik yumurta almayı tercih edin)
-1 tatlı kaşığı pekmez, birkaç damla limon ile (kan yapımına faydası olduğu bilinen pekmez demir açışından da çok zengin. Ama bildiğiniz kaynaktan aldığınız pekmezi tercih edin, piyasada glikozla yapılan çok fazla çeşit var)
-Domates, Salatalık
-Şekersiz çok açık çay ya da bitki çayı (hamilelikte içilmemesi gereken bitki çayları hariç! ve toplamda günde 2 bardağı geçmemeli)

1.ARA
-bir porsiyon meyve 
-yarım kase yoğurt (evde yapılan yoğurt tercih)

ÖĞLE
-yağsız bol yeşil salata (nar ekşisi kullanılmamalı)
-120 gr tavuk, balık ve ya hindi (haşlama, fırında ya da ızgara) haftada 2 kez yağsız kırmızı et
-1 kase çorba ve ya bir ince dilim beyaz ekmek
-1 kase yoğurt 

2.ARA
-bir porsiyon meyve
-2 adet ceviz

3. ARA
-1 kepekli galeta ve 1 kibrit kutusu yarım yağlı peynir

AKŞAM
-yağsız bol salata
-bir porsiyon sebze yemeği (8 yemek kaşığı kadar)
-yarın kase yoğurt
-1 ince dilim ekmek

4.ARA
-bir porsiyon meyve
yarım kase yoğurt

*** Güne 2,5 litre (13 bardak) su mutlaka içilmeli!! 


Sevgiler;

Burcu









0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template